dimarts, 15 de maig del 2012

Formentera, recorrent el paradís en 1 hora i 33 minuts.


Enguany vam decidir viatjar dissabte a Formentera i passar un finde esportiu i disfrutar de la pitiüsa menor. Tot un encert, arribar sense agobios, anar a la platja, cercar el dorsal ( per cert quasi no els ens donen, vam arribar a les 20'30h i era fins les 20h jeje) i sopar tranquilament pasta devora la mar a Es Pujols va estar molt bé.
Bon ambient atlètic per tota l'illa, plena de corredors mallorquins i catalans sobretot. Per cert, a la nit ens vam trobar a Samuel Urbano per Es Pujols que s'havia perdut buscant la sortida i a companys del Pachá i els Palangres sospesant la remota possibilitat d'inscriure's a la cursa María Auxiliadora, ja estan mirant vols.
Samuel ens comenta el seu millor entreno d'aquesta setmana: 40' de rodatge seguit de 2 hores de fisio. No en sap ni res, i la gent fent just al revés. Així va fer el carrerón que va fer...jeje! quin crack!
Després d'una mala nit com quasi totes les prèvies a una competició, a les 7 ja estic en peu per menjar-me un sandvitx, un plàtan, aquàrius i aigua. Tots els bàrtulos estan preparats de la nit anterior: camiseta tirants de l'equip amb el dorsal ja enganxat, gorra blanca nova Salomon, pantaloneta curta malgrat possibles roçadures i calcetins curts. Primera competició de les noves Pegasus+28 adquirides la mateixa setmana i amb només dos entrenaments de 12 i 6 km.
Surtim a les 8 i poc de l'apartament d'Es Pujols en busca del bus que ens pujarà a La Mola, ja es veuen corredors pel carrer, tots en la mateixa direcció, de camí a un bar ens feim un tallat. Aconseguim agafar el primer bus, així tindrem més temps per preparar-nos en la zona de sortida.
Jo no tenc problema amb els banys, faig pipí unes quantes vegades allí on em pilla, i popó no en faig aquesta vegada, vaig preparat per si de cas amb paper que he agafat a l'apartament. Saludam a tot deu i feim unes rises, escalfar ben poc i un bon rato de cua per deixar la bossa al bus que feia de guardarroba.   N'Ángel Blanco em diu: - Has visto la gorra que lleva Abel Antón? No us ho podeu creure! duia la gorra dels 10km Sant Mateu!! Tot un honor per jo que un doble campió del món de marató dugués sa nostra gorra. Li l'havia donat el meu company de club, Jose Cantero, per que el bo de n'Abel no havia dut res per protegir-se del fort sol formenterenc. Foto de rigor amb ell.

Ens col·locam a la sortida els del club de Santa Eulària junts i amb una mica de retard es dona la sortida. Primera recta quilomètrica amb certa pujada i vent en contra. Es tracta de buscar un ritme bo, còmode però no massa fort per no pagar-ho després. La meva intenció és apropar-me a les 1h30' que no vaig poder superar l'any passat per ben poc. Torn a buscar els companys de carrera d'aquell any: en Toni Tur i n'Amparo Villar. Els trob deseguida, ells l'any passat sí van baixar de l'hora i mitja, són una bona referència. N'Amparo no s'anima a seguir-nos diu que anam massa fort i quedam un grupet: en Toni Tur, Vicent Cardona, Toni Marí i jo. Abans de la baixada pens que van massa fort també, dic pens per que no sé com anam de ritme i m'he de regir per sensacions ja que m'he deixat el GPS a casa carregant-se, i els deix escapar uns metres i em busc uns companys nous de viatge en Josef i en Santiago Ibañez. Feim junts els km fins l'avituallament del mirador i a la baixada ens llancem a tota màquina, algú em diu que anem a 3'50'',bufff. Conectam amb en Toni i Vicent, Santi es queda i ens passa a tota velocitat Dani Becerra que està afinant la forma per l'arxiconeguda cursa Maria Auxiliadora, Dioooooss!!
Ara arriba la cursa de veritat, la zona més dolenta del recorregut, les llargues rectes amb falsos llanos i de pujada d'Es Caló fins Sant Ferran. Toni Tur tira de nosaltres, d'en Vicent i jo, la resta han quedat darrera. Vicent sembla ser que és el que més pateix, ens diu que seguim nosaltres que ell afluixa, l'animam que arribi fins el 10 que està l'avituallament. Aquí jo agaf la botella amb tap i em guard la meitat per pendrem el gel que tenc amagat baix la mànega. Al km 11 me'l prenc i em ve genial, ja que deseguida arribam a Sant Ferran i m'anim amb la gent i el recorregut torna a baixar cap als Pujols. Sé que als Pujols tendré els fills animant-me a l'apartament on ens hem allotjat davant del caminito. Allí estan refrescant-se a la piscina, quina enveja, els seus ànims em donen ales quan la resta de la gent està passant-ho mal.
Abans d'Es Pujols he deixat darrera als companys de viatge i he agafat a n'Ernesto un altre que l'any passat va fer un tempàs, no dec anar tant malament. No tenc cap referència de temps, no duc rellotge. Només faig que passar gent, no em passa pràcticament ningú. Dec anar a 4'30''. Els 3-4 km darrrers es fan llargs, vorejam s'estany i es veuen corredors endavant, ja es divisa La Savina i s'escolta l'speaker de meta, estam a prop però no arribam mai. Fa molta calor, no hi ha ni una sombra hi ha un corredor que ha sofert un desfalleciment, està l'ambulància, quin iuiu..
Queda un km, estic a punt d'entrar al nucli urbà de La Savina, als afores i sent per la megafonia que hi ha atletes que estan baixant de l'hora i mitja. Apret tot el que puc, acceler, pas més corredors, quan gir la darrera curva i busc amb la mirada el rellotge de meta, ja marca 1h 33', quina llàstima! Esprint i acab l'enèssima mitja marató per dalt de l'hora i mitja.
De tota manera, satisfet. Després de l'equinç a l'Ultra Mallorca Serra de Tramuntana del qual no estic del tot recuperat i les condicions de calor de la cursa, és per estar més que content. Molta gent va empitjorar marca respecte a l'edició anterior, jo 2 minuts pitjor. L'any que ve tornaré a venir per intentar baixar d'1h 30' , però si fa tanta calor.......


2 comentaris: